onsdag 8 oktober 2008

Kap 7: Batteriställning

Initialt var jag inne på att ha fyra batterier i motorrummet och fyra i bagageutrymmet, men det visade sig lätt gå in fem batterier i motorrummet. Det fanns givetvis ingen yta att ställa dem på så jag var tvungen att tillverka en ställning för dem.

Första steget var att montera två stycken 30 mm x 30 mm fyrkantsrör som jag placerade ovanpå rambalkarna och fäste med kraftiga vinkeljärn med självborrande plåtskruv.



Sedan byggde jag vidare med 30 mm x 30 mm L-järn så att jag fick ett antal rutor som batterierna passade in i. Tanken är att spänna fast batterierna med spännband i dessa.



Jag valde att skruva ihop ramarna eftersom svetsning inte riktigt är min grej. Lätt att justera också om det behövs. Med lite färg på började det se lite bättre ut också.

Inga kommentarer: